mormorhelen.blogg.se

Göteborgsvarvet-helg!!

Publicerad 2014-05-18 22:41:22 i Allmänt,

Jaha - då var denna helgen över!! En annorlunda men kul helg!!

Vi - jag, syrran "Nilla" och Susanne ( min stora dotter alltså) - åkte i fredags em från Rödeby! Bussen gick till Bergåsa, där vi bytte till tåget! På nåt konstigt vänster så "försvann" Susannes skinnjacka - förhoppningsvis så åkte den av på bussen ( det får hon nog svar på imorgon)...
Väl på Krösatåget så höll vi på att få värmeslag, då de inte lyckades att få ner värmen - kändes som att det var 30 grader eller så! Tur att vi bara åkte det tåget till Emmaboda! Där var byte till nästa tåg och det tog oss hela vägen till Göteborg! Där stod "vår" förbeställda taxi o väntade på oss och tog oss vidare till Frölunda Borg där vi skulle hämta ut nummerlapparna!
Det var fler än vi där, men inte nåt som tog tid - väldigt smidigt allting! Vi hann även shoppa Göteborgsvarvettröjor - för det vill man ju ha när man nu ska genomföra sitt första :)! Det var cerise tröja till kvinnorna o blå till männen - snygga:)!!

Åkte sen en spårvagn som tog oss hela vägen till hotellet i Olskroken " Best Western Tidbloms"! Ett väldigt trevligt hotell med mycket trevlig personal, god frukost o mat! Det blev inte så mycket mer av den kvällen - lite småprat o sen sovasova!! Gäller att va utvilad!!

Lördag morgon efter god frukostbuffe' så tog vi picnicfilt o böcker o la oss i solen en stund för att ladda energi :)! Såå härligt var det:)!

Gick tillbaka o bytte om till löparkläderna! För min del blev det mina 3/4 kompressionstights den fina orange Intersporttröjan, mina kompressionsvadskydd och min nya aprikosa löparkeps:)!

Vi gav oss sen iväg till startplatsen, medan vi kunde ta oss dit - kollektivtrafiken skulle sen göra uppehåll! Vi hade sån tur att vi direkt kom på en spårvagn som gick hela vägen till Marklandsgatan, där vi skulle av vid startplatsen! Nu var man allt lite lagom nervös...

Nåja - för att göra hela historien lite kortare så drar jag nu direkt till loppet! Naturligtvis blev jag så in i helsike kissnödig precis när vi var på väg till starten så jag var bara tvungen att gå på toa! Det var inte mycket kö precis där men tog en jäkla tid - kan inte folk bara skynda på lite... Nilla hade gått mot starten då jag kom ut så Susanne o jag gav oss ditåt! Vi skildes åt där, då jag skulle till startgrupp 19 o hon 22! Men min grupp hade " försvunnit", jag kunde inte se vart de tog vägen! Så jag ställde mig i nästa grupp, spelade inte så stor roll!

Så gick startskottet o det bar iväg!! De första 2 km var sååå jäkla varma, så jag trodde att hela loppet skulle gå till pipan! Jag hatar dessutom alltid de första 3-4 km som jag gärna skulle hoppa över!! Men det är svårt;)! Kom sen in i liite skugga o sen med lite vätska i munnen o lite i kepsen med jämna mellanrum så flöt det på rätt bra! Det var en trevlig runda, fin utsikt från broarna ( som var låånga kändes det som), en massa folk som hejade o sprutade vatten på dem som önskade och .... ja riktigt kul! Visst - vissa delar kändes benen tunga så man fick gå lite, men jag försökte springa på snart igen, för att inte ha svårt att komma igång igen! Så kom vi då till avenyn och då visste man att målet närmade sig lite:)! Där var massor med folk... Härligt att springa där o känna antalet kilometer kvar minska! På slutet var det en liten uppförsbacke till en liten gångbro och den kändes såå tung, men efter det så var det bara EN ENDA KM kvar!!! Och plötsligt så såg man målområdet o det var en sååå underbar känsla! Tårarna kom faktiskt lite i ögonen på upploppet- såå härlig känsla att ha klarat av det och ändå känna sig så ok!! Måååål!!! Av med chippet och så fick man den härliga belöningen MEDALJEN!!! Och banan o kexchoklad!!! Sen var det bara att vänta in min kära dotter o syster!! Tänkte gå o ställa mig o heja fram Susanne som var nästa på tur av oss, men precis då får jag smset att hon precis gick i mål!!! Kollade tiden med fjärilar i magen - skulle jag slå henne eller inte?! Min tid var 2,35,17!!! Hennes tid var.... 2,35,52!!! JAA - min lite hemliga "dröm" slog in - jag lyckades komma före henne men det var minsann inte mer heller!!
Vi skulle sen mötas för att hämta kameran o heja fram Nilla och medan vi är på väg dit ( o står i toakö) så går hon i mål!! Så vi lyckades inte så bra med hejningen;)!! Men alla 3 nöjda o glada o lite trötta i benen:)!! Lite fotograferande o så innan vi tog spårvagnen tillbaka!!

Jag är såå nöjd med mitt lopp, även om jag gärna skulle varit lite snabbare!! Men man vill ju orka hela vägen, så jag tog inte ut mig för mycket i början - sen blev det ju lite tyngre efter 15 km så liite saktare gick sista 5-6 km! Annars sprang jag relativt jämnt:)! Kan definitivt tänka mig att göra om det!!

Kvällen blev lugn, med dusch, middag på hotellets restaurang ( Caesarsallad för mig) och sen somnade vi ganska ovaggade:)!

Idag blev det frukost, hemfärd - andra hållet med tåget - alltså via Halmstad o byte i Lund! Lunch på Subway i Lund o en liten titt på karnevalståget i Lundakarnevalen!! Sen blev vi hämtade av Henke på stationen i staun:)!

En supertrevlig helg med bästa syrran o älskade dottern:)! Tack för en kul helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela